• 02188506022
  • info@dirgodaz.com
  • 08:00-16:00

آجر در نمای ساختمان

آجر در نمای ساختمان | شرکت دیرگداز اراک

آجر در نمای ساختمان

آجر هویت بخش نما

آجر به لحاظ تاریخی، سنگ بنای مجموعه گسترده ای از فضاهای زندگی بوده است که دربردارنده همه چیز از ایجاد یک محیط بسته و محافظت تا ایجاد چهارچوب برای ورود نورخورشید می باشد.  بدون در نظر گرفتن این که آیا استفاده از آن از نقطه نظر به صرفه بودن است و یا از جنبه زیبایی شناختی چه درخصوص رنگ چه در خصوص بافت، استفاده از آجر در نمای ساختمان درنقطه نقطه شهرهای جهان به چشم می خورد.

چالش های بکارگیری آجر:

به رغم کاربرد گسترده آجر، استفاده از آن برای آرشیتکت ها و سازندگان ساختمان چالش برانگیز است. همه چیز از جمله رطوبت، شرایط اقلیمی، خورشید، فعالیت های ارگانیک و زمان تاثیرات خود را بر روی آجر می گذارند و به تدریج خواص کارکردی و زیبایی شناسانه آنرا تضعیف می نمایند.

در هنگام بکارگیری آجر به عنوان نمای ساختمان، اول و مهمتر از همه، شناخت انواع مختلف آجر و روش های مختلفی است که برای بهبود شرایط به منظورانجام اهداف خاص مورد استفاده قرار می گیرند. اگررنگ های روشن و زبری بیش از حد را به عنوان مشخصات آجر مورد نظر خود در نظر بگیریم، احتمال دارد که گرد وخاک و دیگرعوامل آلوده کننده بسیار سریعتر از آجرهای تیره تر و صاف تر، در آن انباشته شوند. یکی دیگر از عوامل کلیدی، جهت گیری دیوارها و قرارگرفتن در معرض عناصر اثرگذار یاد شده است.

همانطور که قبلا گفته شد، گیاهان صعودکننده عنصری زیبا و مجذوب کننده بر روی دیوارهای آجری هستند، اما بدون توجه و مراقب، آنها می توانند باعث وخامت زودرس نماهای آجری شوند. شما می توانید از این مشکلات با مرتب کردن گیاهان و تمیز کردن آجر به صورت دوره ای جلوگیری کنید.

چگونگی تمیزکاری سطوح آجری:

باید در نظر داشته باشید بازرسی سالانه ساختار آجری ساختمان شما جهت افزایش طول عمر نما یک الزام است، و باید تمامی جنبه های زیبایی شناختی و همچنین کارکردی در نظر گرفته شوند. برای بررسی نقاط ضعف در ملات بندکشی، که می تواند منجر به نشت و بسیاری از مسائل دیگر شود، یک روش شستشوی سطح دیواره آجری با استفاده از فشار آب است.

تمیز کردن سطح آجر برای جلوگیری از نتایج منفی ضروری است، به رغم این واقعیت که بسیاری از ما به دلیل جذابیت ظاهر رنگ و رو رفته ورستیک دیوارهای آجری بارها به آنها نگاه می کنیم. گیاهان صعود کننده مانند عشقه به منظور دستیابی به این زیبایی شناختی، کمک بسزایی برای دستیابی به این ظاهر می کنند. مهم است که در خصوص مسائل بهداشتی جلوگیری های لازم در خصوص آلودگی که می تواند ناشی از انباشت خاک و سایر ذرات باشد انجام شود. در کل تمیز کردن یک فرایند ساده و بسیار به صرفه است.

یک راه آسان برای حذف شوره و دیگر آلودگی ها بکارگیری یک برس سخت و مخلوطی از سفید کننده و آب و تمیز کردن سطح با حرکات افقی برس می باشد. فراموش نکنید که از وسایل محافظ مانند دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید.

اگر مشکلات سطح پیچیده تر باشد، می توانید از مواد شوینده شیمیایی استفاده کنید که می تواند در آب با توجه به مشخصات محصول رقیق شود. در نهایت، همیشه به یاد داشته باشید که شستشوی سطح با فشار آب را در حین برس زدن حفظ کنید.
درخصوص تعمیرات، در صورتی که یک بخش از بندکشی خراب شده است، پس از تمیز کردن کامل کل دیوار باید با کمک یک ابزار تیز آن قسمت با دقت برداشته شود، به طوری که سطح آماده شده و ملات بندکشی جدید می تواند مورد استفاده قرار گیرد .

استفاده از نانو: آری یا خیر؟

فراتر از تمیز کردن و تعمیرات، انواع مختلفی از محصولات برای محافظت در برابر رطوبت وجود دارد که همه آنها یک مانع غیر قابل نفوذ بر روی سطح دیوار پروژه شما ایجاد می کنند و مانع شکل گیری آلودگی و شوره می شوند. بکارگیری این محصولات بستگی به عوامل محیطی و شرایط اقلیمی پروژه ساختمانی شما دارد. در بعضی موارد این محصولات می توانند سبب جلوگیری از تنفس صحیح دیوارها شوند و در واقع می توانند رطوبت درون آجر را محبوس کرده و موجب مجموعه مشکلات بلند مدت زیادی برای یک پروژه شوند.

مقدار زیادی از این محصولات در بازار وجود دارد که رنگ و یا روشنایی آجر را تغییر نخواهد داد و اجازه می دهد که انواع مختلفی از سطوح پرداخت را داشته باشد. مهم است که ویژگی های خاص هر یک را درک کنید.

به عنوان مثال، مقدار زمان لازم برای بکارگیری محصول و فرصت خشک شدن لازم، تعداد افرادی که برای کار نیاز است، ابزار مورد نیاز برای اجرا، و ابزار حفاظتی لازم. ما می خواهیم روشن کنیم که اطلاعات ارائه شده در این مقاله به منظور حفظ و مراقبت از سطوح آجر کمک می کند. شما همیشه باید ویژگی های خاص هر پروژه را در نظر بگیرید و این اقدامات تصحیحی معرفی شده در این مقاله همیشه باید تحت هدایت یک مشاور حرفه ای یا یک متخصص انجام شود.

آجر در نمای ساختمان | شرکت دیرگداز اراک